تبلیغات
sookoot45 - مطالب تیر 1395

sookoot45

سه شنبه 29 تیر 1395

برند یا علامت تجاری چیست؟

قطعا برای بسیاری از اشخاص پیش آمده است که برای خرید یک محصول یا استفاده از خدمات, یک برند خاص یا مورد علاقه را مد نظر دارند به طوری که از همان برند لباس میخرند یا از برندی خاص مواد غذایی تهیه می کنند. این موضوع در بازار تجارت بسیار مهم است که شرکتی با تولید محصولات یا ارائه خدمات خود با توجه به برند خاصی که دارد در نظر مصرف کنندگان شناخته شود البته ناگفته نماند که کیفیت محصولات نیز یکی از دلایل مهم مشهور شدن برند است.

 

شرکتی که محصول با کیفیت تولید می کند قطعا نظر مثبت مصرف کنندگان را جذب می کند و این محصول با توجه به کیفیتی که در مقایسه با رقبای خویش دارد در ذهن مشتریان حک می شود البته یک برند یا لوگو مناسب نیز در این حک شدن بی تاثیر نیست به طوری که در دنیای تجارت و در عصر حاضر برای برند هزینه های بسیاری می شود و برند و برندسازی نوعی تجارت به شمار می آید و شرکتهای عظیم برای انتخاب یک برند یا علامت تجاری با طرح و لوگویی خاص در تلاشند ,به طوری که برند در حوزه های جهانی شناخته می شود بسیاری از شرکتهای معتبری همچون adidas ,nike cocacola  و ... نه تنها در کشورهای خود بلکه در جهان شناخته شده اند و مصرف کنندگان با برندی که این محصولات دارند این نوع کالاها را از سایر کالاها تمیز می نمایند.

 

در کشور ایران نیز همانند سایر کشورها محصولاتی که برند شناخته شده ای دارند بیشتر در نظر مصرف کنندگان حک می شوند و فروش بیشتری نیز دارند,از همین رو شرکتها برای شناخته شدن در بازار تجاری و بهبود تجارت و کسب وکار اقدام به ثبت برند می نمایند برای ثبت برند و علامت تجاری بایستی به اداره مالکیت صنعتی رجوع نمایید و از طریق سامانه ثبت برند این اداره برند خویش رابه ثبت رسانید اما در حال حاضر این مهم توسط اشخاص متخصص انجام می شود از همین رو بایستی به موسسات ثبتی معتبر رجوع کنید و فرایند ثبت برند را به موسسات معتبر واگذار نمایید.

 

نکاتی درباره ثبت برند

ثبت برند  معقوله ای تخصصی می باشد به طوری که در صورت نداشتن تخصص کافی نمی توان مراحل اداری و قانونی آن را به درستی انجام داد و از طرفی طراحی لوگو و انتخاب نام و یا نشان مناسب با فعالیت شما به روشی کاملا اصولی نیاز دارد می توانید با مراجعه با موسسه حقوقی همای راستین میهن از مشاوره تخصصی کارشناسان با تجربه این موسسه بهره مند شوید.

 

ü     داشتن برند یا علامت تجاری اختیاری می باشد مگر در مواردی که دولت آن را الزامی قرار دهد.

ü     حق استفاده انحصاری از برند (علامت تجاری ) فقط برای کسانی محسوب می شود که برند خود را به ثبت برسانند.

ü     برای علامت تجاری گواهی ثبت برند(علامت تجاری) صادر خواهد شد.

ü     مدت اعتبار ثبت برند برای هر بار ۱۰ سال می باشد.

ü     برای ثبت چند علامت تجاری باید به تعداد آنها اظهارنامه جداگانه تنظیم شود.

  • نظرات() 
  • پنجشنبه 24 تیر 1395

    اتوبار و باربری تهران شفق با بیش از 15 سال تجربه در عرصه حمل اثاثیه منزل و جابجایی وسایل منزل در استان تهران  با خاور های مسقف و موکت کاری شده آماده است کلیه خدمات خود را در قالب باربری و اتوبار به شما ارائه دهد حمل اثاثیه منزل تخصص ما بوده و این قول را به شما می دهیم که اسباب کشی و حمل اثاث منزل شما را با پرسنلی قوی و دوره دیده برای شما انجام می دهیم  باربری شفق شما را در تمامی مراحل اسباب کشی یاری نموده و تا آخر اسباب کشی شما را یاری می کند از مرحله اولیه اسباب کشی شما را یاری می کنیم ، در مرحله اولیه مشاوره رایگان را به شما ارائه می دهیم بعد از اینکه مشاوره رایگان را به شما ارائه دادیم بنا به نیاز شما بسته بندی وسایل منزل را برای شما انجام می دهیم بسته بندی وسایل با فوم ها و وکیوم های 90 و 60 متری صورت می گیرد. بعد از اینکه بسته بندی وسایل صورت گرفت تیم جابجایی و حمل بار به میدان آمده و بار شما را در خاور های مسقف و موکت کاری شده جای داده و در  به مقصدتان می رسانیم.

    همچنین باربری ما حمل بار به شهرستان را برای شما انجام می دهد.

    هم اکنون با 15 سال سابقه درخشان در امر حمل اثاثیه در استان تهران در  خدمت شما هستیم.

    این اطمینان را به شما می دهیم که قیمت باربری که برای شما در نظر گرفته ایم قیمتی کاملا ارزان و با کیفیت بالا می باشد که زیر نظر اتحادیه صورت می گیرد.

  • نظرات() 
  • سه شنبه 22 تیر 1395

    طراحی لوگو

    امروز میخواهیم نکاتی را به شما بگوییم که با استفاده از آن بتوانید لوگو حرفه ای داشته باشید برخی از این نکات با تجربه افراد و برخی نیز از طریق بررسی ها در طول زمان در عرصه طراحی لوگو  بدست آمده است لزومی ندارد که ما حتما همه ی این ۱۳ نکته را به یک میزان رعایت کنیم  اما سعی کنید تا آن جا که میتوانید این نکات را رعایت کنید چون باعث میشود که لوگویی حرفه ای و تاثیر گذار داشته باشید

     

    ۱-ساده طراحی کردن لوگو

    هرچه لوگو ساده تر باشد قابل فهم تر و بهتر است منظور از طراحی لوگو ساده این نیست که فقط از یک فونت ساده استفاده کنید که اصلا از حالت لوگو بودن خارج شود منظور طراحی لوگو جوری که قابل فهم باشد است طراحی لوگو های پیچیده هم برای طراح سخت است و هم برای بیننده درک آن مشکل است طراح باید قادر به ساده سازی ایده های پیچیده باشد ساده سازی در ایده های طراحی یکی از مهم ترین عوامل در طراحیست

     

    ۲-رعایت هویت در تغییر سایز لوگو

    لوگو ها باید در هر سایزی خود را نشان دهند در واقع این به همان بحث ساده طراحی کردن لوگو نیز بر میگردد چون لوگو های پیچیده که دارای جزییات ریز میباشند با کوچکتر تر شدن این جزییات دیده نخواهند شد هر لوگو باید قابلیت استفاده در سربرگ ها بیلبورد های تبلیغاتی و حتی استفاده در یک بدنه خودکار را داشته باشد

     

    ۳- رعایت تناسب در ابعاد لوگو (طول و عرض)

     

    از طراحی لوگوهای عریض و طویل بپرهیزید چون این لوگو ها را به سختی میشود در هر مکانی جا داد سعی کنید لوگو هایی که طراحی میکنید در قالب یک دایره و یا یک مربع باشند

     

     

    ۴- اجزا ترکیبی در طراحی لوگو

     

    سعی کنید در طراحی لوگو اجزا را اول به صورت جداگانه طراحی کنید و سپس آن را به هم بچسبانسید معمولا در طراحی لوگو ممکن است مشتری از ما بخواهد که از ترکیب اجزا شکل و متن در طراحی استفاده کنیم در این حالت اگر به طور جداگانه روی هر کدام کار شود و سپس در کنار هم قرار گرفته شود بهتر است

     

    شما نیز میتوانید با مشاهده ی نمونه لوگو این موضوعات رو ببینید

  • نظرات() 
  • یکشنبه 20 تیر 1395

    سئو وب سایت یا همان بهینه سازی سایت برای گوگل امروز جزو موارد اساسی مورد توجه تمام مدیران شرکت‌های بزرگ و کوچک در تمام دنیاست و برنامه ریزی برای SEO در همه کسب و کارها یک راه حل بسیار مناسب برای جذب مشتری است. در واقع قرارگرفتن در رتبه اول نتایج گوگل با کلمات کلیدی بهترین روش بازاریابی آنلاین است و از تمام روش‌های تبلیغات اینترنتی مفید تر است.

     

    اما سئو سایت بصورتی که پایدار در رتبه اول تا سوم گوگل قرار بگیرد کار کوچکی نیست و نیاز به صبر و برنامه‌ریزی منظم دارد، الخصوص برای کلماتی که رقبات برای رتبه اول گوگل بالاست و شرکت های زیادی با بهینه سازی وبسایت خود بدنبال دستیابی به آن هستند.

     

    حالا همه مدیران میدانند که حتما باید برای سئو سرمایه گذاری کنند تا بازخورد خوب آن به موفقیت شرکت کمک کند، اما سوال اینجاست که مراحل بهینه سازی سایت بهتر است در داخل شرکت انجام شود یا به شرکت‌ سئو سپرده شود ؟

     

    سئو سایت برای گوگل توسط سئو کار حرفه ای در داخل شرکت:

     

    چالش اول: پیدا کردن سئو کار حرفه‌ای و متعهد.

     

    هزینه: یک متخصص سئو که دست از دریافت پروژه‌های مختلف بکشد و فقط زمانش را بروی سایت شما بگذارد و نتیجه کار هم خوب باشد قطعا حقوق بالایی میخواهد. عموما کارشناس سئو چندین پروژه رو با قیمت پایین تر و سود بیشتر انجام میدهند!

     

    مدت زمان: از زمان طراحی سایت باید متخصص بهینه سازی وب سایت همراه شما باشد و بطور مداوم و منظم تا زمانی که وب سایت شما فعال است و رتبه گوگل برای شما اهمیت دارد به کار خود ادامه دهد تا پس از رسیدن به رتبه اول گوگل در کلمات کلیدی، برای حفظ آن تلاش کند.

     

    بک لینک : برای دریافت لینک فالو از سایت‌های معتبر در گوگل، انتشار رپورتاژ آگهی باید بصورت منظم انجام شود تا همواره سایت شما از رقبا بالاتر باشد.

     

    تولید محتوا : یکی از مهمترین نکاتی که در کلاس‌های آموزش سئو در تمام دنیا روی آن تأکید میشود این است که به هیچ وجه مطالب از سایت های دیگر کپی نشود و همه اطلاعات و مطالبی که در سایت منتشر میشود دسته اول باشد.

    بروز رسانی منظم : وب سایت باید در تمام طول سال، ماه و روز آپدیت شود.

     

    سئو سایت برای گوگل توسط شرکت‌های ارائه دهنده خدمات سئو:

     

    چالش اول : پیدا کردن شرکت ارائه دهنده خدمات سئو که معتبر باشد.

     

    هزینه : با توجه به شرایط وب سایت شما و کلمات کلیدی مورد نظر متغیر است.

     

    مدت زمان: برای اینکه خیالتان راحت باشد و پس از مدتی رتبه وبسایت شما پایین نیاید باید قرار 1 ساله بسته شود و هر سال تمدید شود.

     

    تولید محتوا : شرکتی پیدا کنید که هم در امور تبلیغات اینترنتی و هم خدمات سئو فعال باشد، محتوایی برای سایت شما تهیه کند که همزمان از نظر تبلیغات و رتبه گوگل مناسب باشد. همچنین باید در زمینه کانتنت مارکتینگ نیز حرفه‌ای باشد و بتواند اخبار سایت شما را بصورت رپورتاژ آگهی در خبرگزاری‌ها و سایت‌های معتبر منتشر کند تا بازاریابی محتوا و دریافت لینک را در یک کمپین برای شما براورده کند و موفقیت شما قطعی شود.

     

    بروز رسانی منظم: در قرارداد خود مشخص کنید که وظیفه بروز رسانی سایت بر عهده کیست. اگر قرار باشد شرکت سئوکار بروز رسانی را انجام دهد لازم است اطلاعات اولیه را به صورت منظم تامین کنید.

     

    در نهایت بهتر است زودتر تصمیم بگیرید که می‌خواهید به چه صورت برای بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنید.

  • نظرات() 
  • سه شنبه 15 تیر 1395

    نکاتی که در اسباب کشی وسایل منزل حائز اهمیت هستند را برای شما آماده کرده ایم ، اگر این نکات اسباب کشی را به درستی رعایت کنید در اسباب کشی دچار هیچگونه اعصاب خوردی و جنگ اعصاب نمی شوید و بارهای شما طبق برنامه پیشرفت می کنند.

    اول از هر چیزی که در اسباب کشی مهم است خانه ای که قصد جابجایی را دارید آن خانه را تمیز کنید و اگر دیوار های آن احتیاج به رنگ کردن دارند و خراش برداشته اند بهتر است قبل از جابجایی وسایل آنها ها ترمیم کنید و اگر موکت های اتاق خواب ها احتیاج به شستشو دارند و یا اینکه احتیاج به عوض کردن دارند بهتر است این کار ها را انجام دهید.

    وقتی که بسته بندی وسایل منزل را انجام می دهید وسایل ضروری را در یک کارتن و وسایل غیر ضروری را در کارتن دیگر قرار دهید یعنی جای اینگونه وسایل باهم فرق داشته باشند و سعی کنید اول وسایل که به آنها احتیاج دارید بسته بندی کنید و بعدا وسایل غیر ضروری را در یک کارتن بگزارید.

    پیش از بسته بندی وسایل بهتر است اگر احتیاج به شسشتو دارند آنها را بشوید و اگر احتیاج به تمیز کردن دارند آنها را با دستمال نمناک تمیز کنید.  بسته بندی نمایید.

    نکته ای که در اسباب کشی قابل اهمیت فراوانی است این است وقتی وسیله ای را در کارتنی می گذارید بهتر است نام آن وسیله را بر روی کارتن بنویسد تا در باز کردن آنها در خانه جدیدتان دچار مشکل نشوید.

    ظروف آشپرخانه و وسایل داخل ویترین را وقتی بسته بندی می کنید با روزنامه های باطله یا کاغد و یا بارچه را در لای آنها قرار دهید تا در حین جابجایی دچار آسیبی نشوند

    نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که وقتی وسایل را می خواهید در کارتن بگزاید از محکم بودن آن کارتن و لایه های آن اطمینان پیدا کنید.هر چه بیشتر در بسته بندی وسایل دقت کنید در خانه جدیدتان وسایل را به صورت سالم تری تحویل می گیرید.

    بهتر است وسایلی که در کارتن ها جای می دهید سبک باشند تا در حین حمل و نقل دچار آسیب دیده گی نشوند برای مکم تر کردن وسایل از چسپ های نواری پهن استفاده کنید.

    جعبه هایی که بزرگ هستند آنها را با کتاب و وسایل سنگین پر نکنید زیرا در حمل اثاثیه برای باربران مشکل ایجاد می شود.

    وقتی که بسته بندی انجام شد بهتر است با ماژیک نام هر وسیله ای که در آن کارتن جای گرفته را بر روی آن بنویسید این کار برای در آوردن وسایل در کارتن ها به شما بسیار کمک شایانی می کند.

    فرش ها و موکت ها را در نایلون آن قرار دهید و اگر نایلون آنها را ندارید بهتر از با ملافه آنها را بسته بندی کنید و یا اینکه می توانید این نایلون ها را ازباربری طنین تهیه کنید.

    برای بسته بندی مبلمان و وسایل چوبی و حساس بهتر است از نایلون های حباب دار استفاده کنید و نقاط حساس آنها را که حس می کنید دچار آسیب زدگی می شوند را بسته بندی کنید.

    تا الان نکات اسباب کشی که گفتیم مربوط به بسته بندی وسایل بودند و از این به بعد به نکات حمل اثاثیه می پردازیم.

    برای اسباب کشی بهتر است صبح اول وقت را انتخاب کنید.

    وقتی که شرکت اتوبار از راه رسید بهتر است از وسایل بزرگتر شروع کنند بهتر است اول مبلمان بعدا کمد های بچه ، ویترین ، دراور و نهایتا وسایل آشپرخانه را در ماشین بگزارند بعدا کارتن ها را در ماشین بگزارند بهتر است زیرا اگر وسایل کوچک به جای بمانند می توانید با اتومبیل شخصی یا از یک سرویس نیسان بار برای جابجایی آنها استفاده کنید.

    اجناس گران قیمت مانند طلا ف پول ، عتیقه جات را با اتومبیل شخصی خود جابجا کنید.

    همواره اتوبار طنین با بیش از یک دهه تجربه در عرصه حمل بار و حمل اثاث منزل در استان تهران و شهرستان های همجوار آماده ارائه خدمات خود به شما می باشد.

    امیدوارم نکات اسباب کشی را که در بالا به آن پرداختیم برای شما مفید بوده و بتوانید از آن برای اسباب کشی وسایل منزل خود از آن استفاده کنید

    کار را به دست کاردان خود بسپارید ما روش صحیح حمل بار را می دانیم !

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    وزارت ارتباطات برای کاستن از تبعات نگاه رسانه‌ها، سیاست دور نگه داشتن آنان از اخبار را در پیش گرفته و حضور خبرنگاران در رویدادهای این وزارت به کمترین تعداد در دوره‌های اخیر رسیده است.
     
    این روزها سیاست کم‌کاری خبری و دور نگه داشتن رسانه‌ها از اخبار کماکان در دستور کار وزارت ارتباطات قرار دارد و همچنان تشدید می‌شود.
     
    در ماه گذشته، در همایش روابط عمومی‌های وزارت ارتباطات، وزیر ارتباطات درباره تعامل با رسانه‌ها نکات جالبی را به همکاران خود یادآور شد.
     
    محمود واعظی گفت: «در ایران و کشورهای دیگر هم‌زمان با آخرین سال کاری دولت، مسائل تبلیغاتی کمی چاشنی کار دستگاه‌ها می‌شود. علاوه بر این، ممکن است حساسیت برخی گروه‌های علاقمند با ورود به بحث انتخابات ریاست جمهوری از خیلی جلوتر شروع شود که تا زمانی که فعالیت آنها اثباتی و برای معرفی خود باشد دولت مشکلی با آنها ندارد اما گاهی آنها برای تبلیغ خود دست به تخریب دولت می‌ زنند که مناسب نیست. در بین رسانه ها، بخشی به خبر و تحلیل وفادار هستند و اندک رسانه‌هایی هم وجود دارد که رفتار سیاسی از خود نشان می‌دهند. این رسانه‌ها در برخورد با هر موضوعی عینک سیاسی‌شان را هم دارند و لذا باید حواس‌مان به آنها بیشتر باشد.»
     
    گویا اکنون این تذکر وزیر در عملکرد بیرونی بخش رسانه و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات، به صورت کم خبری و دورنگه داشتن اصحاب رسانه از اخبار مهم نمایان شده است، با این مشخصه که وزارت ارتباطات متقابلا عینک سیاسی مورد اشاره وزیر را بر چشم گذاشته تا حاشیه‌نگاری‌های خبرنگاران از زیر دستش در نرود.
     
    روابط عمومی وزارت ارتباطات به صورت غیررسمی علت این اقدام را حاشیه نویسی رسانه ها درباره عملکرد این وزارتخانه اعلام می کند.
     
    اخیرا خبرهای مهم وزارت ارتباطات مانند تغییر تعرفه اینترنت و گرانی تعرفه تلفن ثابت در جلسات خصوصی با حضور نمایندگان رسانه های بی چالش اعلام می شود و وزارت ارتباطات به تبلیغ عملکرد خود از تریبون خبرگزاری دولتی و دوربین‌ های تصویری بسنده می کند.
     
    به این ترتیب هم اکنون علاوه بر خط زدن چند رسانه مشخص، تعداد دیگر خبرنگاران حاضر در مراسم های وزارت ارتباطات به کمترین میزان در چندین دوره اخیر رسیده است.


    لینک منبع و پست :ادامه حذف خبرنگاران از برنامه‌های خبری وزارت ارتباطات/ اعلام تغییر نرخ اینترنت و افزایش تعرفه تلفن ثابت در جلسه خصوصی
    http://www.ictna.ir/id/078065/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    آذری جهرمی درباره قیمت استفاده از شبکه ملی اطلاعات گفت: هزینه سرویسهای داخلی یک سوم سرویس اینترنت بین‌الملل محاسبه می‌شود.
     
    محمدجواد آذری جهرمی، مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس برنامه، باید چهار مرکز تبادل ترافیک داده شبکه ملی اطلاعات در کشور ایجاد شود. پس از بهره برداری از مرکز اول در تهران در روز جهانی مخابرات، مرکز دوم در شیراز و با حضور ۱۴ سرویس دهنده خدمات دسترسی و تولید کننده محتوا فعالیت خود را آغاز کرد. دو مرکز دیگر هم مطابق برنامه تا پایان ماه مبارک رمضان به بهره‌برداری خواهد رسید.
     
    وی گفت: استفاده از  تکنولوژی CDN در شبکه ملی اطلاعات با بهره برداری از NIX شیراز الزام آور بود و برای اولین بار خدمات رایانش ابری و CDN در این مرکز توسط بخش خصوصی در قالب شبکه ملی اطلاعات به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت.
     
    او در خصوص آمادگی استان فارس برای خدمات مراکز داده در کنار این مرکز گفت: در حال حاضر مرکز داده شرکت ارتباطات زیرساخت با ظرفیت ۶۰ رک و مرکز داده سازمان فناوری اطلاعات با ظرفیت ۱۶ رک به مرکز تبادل ترافیک داده شیراز متصل و آمادگی سرویس دهی به متقاضیان را دارند و طبیعتا  صنعت مراکز داده در شیراز از این پس مقرون به صرفه خواهد بود و باید منتظر اقدامات بخش خصوصی نیز در این حوزه بود.
     
    آذری جهرمی در خصوص کیفیت و قیمت سرویس و زمان آغاز بهره برداری از شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: وزیر ارتباطات  با توجه به قولی که برای بهره برداری در شهریورماه داده، شخصا مدیریت پروژه شبکه ملی را بر عهده گرفته و هفته ای دو جلسه ثابت برای پیگیری این مهم با تمامی دست اندرکاران برگزار می کند که امیدواریم به تاریخ مورد نظر برای بهره‌برداری برسیم.
     
    وی تصریح کرد: در خصوص قیمت نیز مدل تعرفه ای بنا بر مدل اقتصادی شبکه ملی اطلاعات اصلاح شده و به گونه ای خواهد شد که قیمت سرویس‌های داخلی یک سوم سرویس اینترنت بین الملل محاسبه شود. مقوله کیفیت نیز یک امر مهم است که کارگروهی با مدیریت سازمان فناوری اطلاعات و عضویت کلیه اپراتورها و شرکت زیرساخت تشکیل شده تا کیفیت شبکه ملی اطلاعات را مرتبا پایش و بهبود بخشند.
     
    وی در پایان افزود: امیدواری جدی وجود دارد که با این اقدامات و بهره برداری فازهای بعدی شبکه ملی اطلاعات، شاهد بهبود جدی شاخصهای اشتغال در صنعت فناوری اطلاعات باشیم.


    لینک منبع و پست :مدیرعامل شرکت ارتباطات زیر ساخت: هزینه استفاده از شبکه ملی اطلاعات یک سوم اینترنت بین‌الملل است
    http://www.ictna.ir/id/078072/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP گفت: در مدل جدید سرویس اینترنت نامحدود، سقف مصرف منصفانه و تفکیک پهنای باند داخلی از خارجی لحاظ شد.
    محمدعلی یوسفی زاده در گفت‌وگو با فارس، از تغییر مدل سرویس اینترنت نامحدود با تصمیم کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات خبر داد.
     
    عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP افزود: در مدل جدید برای اینترنت نامحدود، با تعیین سقف مصرف منصفانه، حداکثر دانلود محدود می‌شود.
     
    وی گفت: همچنین در مدل جدید، پهنای باند مصرفی کاربر به دو بخش پهنای باند داخلی و پهنای باند خارجی تفکیک می‌شود که دارای هزینه متفاوت و سقف مصرف متفاوت است و قابلیت تبدیل به یکدیگر را نیز دارند.
     
    یوسفی زاده تصریح کرد: اعمال این روش، نیازمند تغییرات فنی است که پس از ابلاغ، با به احتمال زیاد مهلت شش ماهه یا یک ساله ای برای تبدیل روش‌های فعلی به روش جدید به شرکت‌ها ارائه خواهد شد.
     
    عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP یادآور شد: روش جدید پس از ابلاغ رگولاتوری توسط شرکت های اینترنتی اجرایی خواهد شد.
     
    پیش از این نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفت وگو با فارس از برنامه اصلاح تعرفه اینترنت نامحدود خبر داده بود.
     
    به گفته علی توسلی، تعرفه اینترنت نامحدود در ایران گران است و باید ارزان‌تر شود.
     
    وی توضیح داده بود: برداشت از اینترنت نامحدود در ایران «هر چه خواستی دانلود کن» است که برای شرکت توجیه ندارد و برای مصرف کننده نیز گران است. در حالی که در اغلب مدل های جهانی و در کشورهای اروپایی و آمریکایی اینترنت نامحدود برای مثال سرویس 100 گیگ ماهانه با سرعت 20 مگ است.
     
    توسلی گفته بود: در نبود تعرفه مشخص درباره اینترنت نامحدود شاهد دامپینگ مخابرات در این بخش هستیم.


    لینک منبع و پست :عضو دبیرخانه شرکت‌‌های PAP:اینترنت نامحدود سقف‌دار شد/ تفکیک قیمت مصرف داخلی از خارجی
    http://www.ictna.ir/id/078080/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    شرکت مخابرات استان تهران به تمامی مشترکین سرویس اینترنت حجمی پر سرعت(ADSL)خود در صورت نیازIP  استاتیک واگذار می کند.
     
    کامران کاظمی معاون تجاری شرکت مخابرات استان تهران ضمن اعلام این مطلب افزود: در راستای مشتری مداری تمامی مشترکین حجمی اینترنت پر سرعت این شرکت می توانند IP استاتیک دریافت کنند.
     
    وی از جمله قابلیت های IP استایتک را استفاده از دوربین های مدار بسته تحت وب و هر آنچه که نیاز به موقعیت یابی راحت تر در اینترنت دارد اعلام کرد.
    کاظمی خاطر نشان کرد مشترکینی که نیاز به IP استاتیک برروی سرویس اینترنت پر سرعت(ADSL) خود را دارند می توانند با مراجعه به مرکز مخابرات منطقه نسبت به دریافت IP خود اقدام کنند.
     


    لینک منبع و پست :واگذاریIP استاتیک به مشترکین سرویس اینترنت پر سرعت شرکت مخابرات استان تهران
    http://www.ictna.ir/id/078089/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    شرکت مخابراتی T-Mobile که چندی پیش اعلام کرده بود به هر یک از مشترکان خود یک سهام رایگان را هدیه می‌دهد، بار دیگر خبرهای خوبی برای کاربران خود دارد.

     

    به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این شرکت مخابراتی توضیح داد برای دو ماه ژوئیه و آگوست 2016 در تابستان امسال به تمام مشترکان خود در اروپا امکان می‌دهد به صورت رایگان و نامحدود به شبکه اینترنتی 4G دسترسی داشته باشند.

    در این فرآیند اپراتور موبایلی Magenta اعلام کرد برای رقابت با T-Mobile، پایان این هفته به همه مشترکان خود در آمریکا معادل یک ساعت اینترنت رایگان هدیه می‌دهد.

    در بیانیه شرکت مخابراتی T-Mobile گفته شد از تاریخ اول ژوئیه تا 31 آگوست 2016 کلیه مشترکان آن که از طرح عادی Simple Choice آن استفاده می‌کنند، به صورت نامحدود و رایگان به اینترنت مبتنی بر شبکه 4G دسترسی دارند که این هدیه برای کاربران اروپایی در نظر گرفته شده است.

    بر اساس این بیانیه گفته شد که اگر کاربران مشترک سرویس‌های نامحدود T-Mobile نباشند، صرف اینکه سیم کارت این شرکت مخابراتی را در اختیار داشته باشند می‌توانند کلیه خدمات آن را در اختیار بگیرند.

    لازم به ذکر است پیش از این T-Mobile به مشترکان خود در 140 کشور جهان امکان داده بود به اینترنت نامحدود دسترسی داشته باشند که البته سرعت آن 2G بود.


    لینک منبع و پست :T-Mobile به همه مشترکان خود اینترنت نامحدود رایگان داد
    http://www.ictna.ir/id/078105/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    یک ماه تا پایان انحصار حاکم بر پروانه اپراتور چهارم فیبرنوری ایران بیشتر زمان باقی نمانده و در این شرایط ایرانیان‌نت به دنبال جذب سرمایه‌گذار خارجی با محوریت MTN است؛ در این شرایط آیا همچنان مذاکره بر سر واگذاری ۱۵ درصد سهام این شرکت ایرانی است؟
     
    سرمایه‌گذاران اقتصاد جهانی به دنبال سرمایه‌گذاری در طرح‌هایی هستند که حداقل ریسک و حداکثر بازدهی را نصیبشان کند.
     
    در حال حاضر شرکت‌های اپراتوری تلکام دارای سهام کم ریسکی هستند به طور متوسط بتایی که موسسات تحقیقی و سرمایه‌گذاری بزرگ دنیا برای اینگونه شرکت‌ها تخمین زده‌اند کمتر از یک و نشان دهنده این مهم است که نوسانات بازده در این سهام از نوسانات بازده بازار کمتر است.
     
    عامل "بتا" وسیله‌ای برای ارزیابی عملکرد یک سهم خاص یا گروهی از سهام در جریان حرکت کلی بازار است. اگر بتای سهمی برابر با یک باشد افزایش و کاهش قیمت آن درست مطابق حرکت بازار خواهد بود.
     
    در صورتیکه اگر بتای سهمی 2 باشد، افزایش و کاهش قیمت آن دو برابر خواهد بود.
     
    سهمی که بتای آن کمتر از یک و مثلا 0.5 درصد باشد، اگر رشد قیمت‌ها در سطح بازار 10 درصد باشد رشد قیمت آن 5 درصد خواهد بود. معمولا برای ارزیابی ریسک سیستماتیک در مدل قیمت‌گذاری دارایی سرمایه‌ای از بتا استفاده می‌شود.
     
    به صورت خلاصه، سهم‌های با بتای بالا ریسکی‌تر هستند اما پتانسیل بالاتری برای بازدهی دارند و سهم‌های با بتای پایین، ریسک و بازدهی کمتری خواهند داشت.
     
    از این حیث تأمین مالی پروژه‌های FTTx (فیبرنوری) در برخی نقاط دنیا از طریق منابع خارجی صورت می‌گیرد و با نگاهی به ترازنامه کمپانی‌های فعال در این عرصه می‌توانیم متوجه آن شویم.
     
    سیستم FTTx به عنوان یک نوع معماری با هزینه مناسب در ارتباط با سیستم‌های صدا، تصویر و دیتا به کار خواهد رفت و از آن جهت که در آینده FTTx هر چه بیشتر رایج خواهد شد، این عامل باعث ظهور کاربردهای جدیدی می‌گردد که این امر فرصت‌های جدیدی درباره افزایش پهنای باند از طریق فیبرنوری پدید خواهد آورد.
     
    اپراتور چهارم فیبرنوری کشور (ایرانیان‌نت) نیز مدت‌هاست درصدد رایزنی با شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در این پروژه است تا به شکلی بتواند عقب افتادگی‌های چند ساله‌اش را جبران کند.
     
    با در نظر گرفتن اینکه ایرانیان‌نت در تاریخ 90/4/4 تحت شماره 407332 و شناسه ملی 10320582435 در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مؤسسات غیرتجاری سازمان ثبت اسناد و املاک ایران به ثبت رسید، بنابراین پایان انحصار آن سال 95 خواهد بود.
     
    طبق اصول حاکم بر پروانه این اپراتور، دولت ضمانت 5 سله‌ای را بابت سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از پروژه فیبرنوری برای آن در نظر گرفته بود که مرداد ماه امسال به پایان می‌رسد.
     
    گذشته از اینکه محمود واعظی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- اواسط سال گذشته به یکباره پشت تریبون رفت و از تمدید سه ساله انحصار این اپراتور خبر داد. این اظهارنظر عجیب و یکباره فضای بخش خصوصی متقاضی ورود به حوزه فیبرنوری را ملتهب کرد.
     
    کارشناسان و فعالان بخش خصوصی اظهارات واعظی را خلاف قانون می‌دانند و معتقدند اگر اینگونه باشد که دولت پروانه‌های صادر شده خودش را هم نادیده بگیرد و به شکل سلیقه‌ای اقدام به وضع یا تغییر قوانین کند، امنیت سرمایه‌گذاری در ایران به خطر می‌افتد و اعتماد همگان به پروانه‌های صادر شده از سوی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (حاکم حوزه ICT) از بین می‌رود.
     
    مدت‌هاست شنیده می‌شود اپراتور چند ملیتی MTN که یکی از سهامداران ایرانسل است، درصدد ورود به پروژه فیبرنوری ایران نیز به شکل سهامداری در ایرانیان‌نت است.
     
    این شنیده‌ها هیچگاه توسط مسئولان اجرایی حوزه ICT و مدیران شرکت ایرانیان‌نت رد نشد بلکه با توضیحات تکمیلی آنها پیرامون احتمال ورود اپراتوری خارجی که قبلا سابقه فعالیت در بازار ایران را داشته در پروژه فیبرنوری ایرانیان‌نت، به نوعی تأیید شد.
     
    هر چند یک ماه تا پایان انحصار دوره ایرانیان‌نت در پروژه فیبرنوری کشور، زمان باقی نیست و گفته می‌شود MTN با این شرکت به توافق نهایی رسیده اما مسئولان حوزه ICT و مدیران این شرکت ماه‌هاست ترجیح داده‌اند که سکوت کنند.
    صحبت از مذاکره اپراتوری خارجی برای ورود به یکی از بزرگترین پروژه‌های ملی کشور است اما مسئولان ساکت هستند.
     
    این سکوت نه تنها از جو روانی نمی‌کاهد و فضا را به حاشیه نمی‌کشاند، بلکه کمی شائبه‌برانگیز است.
     
    جدای از داستان شراکت یک اپراتور خارجی در سهامداری این شرکت، اپراتورهای FCP به شدت خود را برای شرایط پسا انحصار آماده می‌کنند و حتی برخی از آنها طبق اظهارات رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور وارد مذاکره با اپراتورهای خارجی برای استفاده از تجربه آنها در توسعه FTTx ایران شده‌اند.
     
    البته تکلیف اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر تمدید انحصار ایرانیان‌نت به مدت سه سال نیز همچنان مشخص نیست و این بلاتکلیفی، تصمیمات FCPها را هم برای سرمایه‌گذاری در این حوزه کمی مختل کرده است.
     
    با این حال ورود یک اپراتور خارجی به پروژه فیبرنوری ایران در مقام ذی‌نفع، عملا بحث‌های متعددی از اهلیت آن تا ضرورت چنین کاری را به دنبال داشته و دارد.
     
    بسیاری معتقدند زمانیکه در پروانه‌های FCP هم اجازه توسعه فیبرنوری داده می‌شود، دعوت از یک اپراتور خارجی با پشتوانه مالی کافی از انگیزه متخصصان داخلی و سرمایه‌های کشور می‌کاهد.
     
    برخی دیگر هم می‌گویند بهتر بود از ظرفیت و سرمایه‌های شرکت‌های ایرانی در قالب FCP، برای پیشبرد پروژه نیمه تعطیل مانده ایرانیان‌نت استفاده می‌کرد.
     
    در حال حاضر سوال مهمی که در ارتباط با احتمال ورود شرکت خارجی به سهامداری ایرانیان‌نت می‌توان داشت، "میزان شراکت آن در سبد سهام اپراتور چهارم فیبرنوری" است.
     
    با توجه به اینکه یکی از مدل‌های سرمایه‌گذاری و تأمین مالی شرکت ایرانیان‌نت استفاده از سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی (FDI) است، آیا همچنان این شرکت همچون گذشته در نظر دارد تا از طریق واگذاری 15 درصد سهام خود نسبت به جذب سرمایه‌گذار خارجی اقدام کند؟


    لینک منبع و پست :۱۵ درصد سهام ایرانیان‌نت به MTN واگذار می‌شود؟
    http://www.ictna.ir/id/078110/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    در پی اجرایی شدن برجام دامنه های اینترنتی بسیاری به نام برندهای مطرح دنیا در ایران به ثبت رسیده اند؛ دامنه هایی مثل ایرباس، شل و ریبن که هیچ ارتباطی با این شرکت های بین المللی ندارند.
     
    بر اساس تحقیق جدیدی که توسط ورلد تریدمارک ریویو انجام شده، اسامی دامنه های اینترنتی مشابه نام بسیاری از برندهای تجاری دنیا در ایران با پسوند دات آی آر توسط اشخاصی که ارتباطی با این شرکت های بین المللی ندارند به ثبت رسیده است.
     
    ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا پس از عربستان است و با  جمعیتی بیش از 77 میلیون نفری بازاری جذاب برای برندهای بزرگ و پرسود محسوب می شود. با لغو تحریم های غرب، همانگونه که پیش بینی می شد، بسیاری از برندهای معروف غربی این کشور را به مثابه یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری دیده اند. اما نتایج تحقیق موسسه ورلد تریدمارک ریویو نشان می دهد که 80 درصد از برندهای مطرح مطالعه شده، با ثبت یک دامنه اینترنتی دات آی آر مشابه نامشان در ایران مواجه شده اند.
     
    ثبت این دامنه ها توسط افرادی انجام شده که ظاهرا هیچ ارتباطی با این شرکت ها ندارند. تنها 18 درصد از دامنه های مذکور توسط نمایندگان قانونی این شرکت ها به ثبت رسیده اند. این پدیده می تواند چالشی برای برنامه ریزی شرکت ها جهت ورود به بازار ایران باشد و تایید می کند که بسیاری از این شرکت ها برای حفاظت از دامنه مرتبط با نام خود با یک دعوای حقوقی مواجه خواهند بود.
     
    برای مثال، دامنه ایرباس دات آی آر متعلق به سایتی است که ادعا می کند ایر باس یک داستان علمی تخیلی است و این سایت هیچ ارتباطی با شرکت هواپیماسازی ایرباس ندارد. برخی دیگر از سایت های اینچنینی، از جمله سایت ریبن دات آی آر ظاهرا برای  فروش عینک های قلابی با نام تجاری ریبن به کار گرفته شده است.
     
    دامنه دیگر، شل دات آی آر است که گردانندگان آن در سایت خود نوشته اند، شرکت رویال داچ شل قبلا تلاش کرده این دامنه را از آنها بگیرد، اما موفق به این کار نشده است.


    لینک منبع و پست :ثبت قارچ‌گونه دامنه های اینترنتی با نام برندهای مطرح دنیا در ایران
    http://www.ictna.ir/id/078112/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    یک فعال بازار اینترنتی با بیان اینکه مردم فعلا منتظر کاهش قیمت اینترنت نباشند، گفت: تا زمانیکه مصوبه رگولاتوری درباره تغییر قیمت‌ها به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ نشود، شرکت‌ها نمی‌توانند در این زمینه دست به تغییراتی بزنند.
    نزدیک به دو هفته است که خبرهایی درباره کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی شنیده می‌شود.
     
    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در حاشیه مراسم افطار خود با فعالان حوزه ICT خبر از کاهش 30 درصدی قیمت پهنای باند و در نتیجه کاهش 15 درصدی قیمت سرویس اینترنت کاربران نهایی داده است.
     
    حالا با این خبرها بسیاری از کاربران در انتظار کاهش هرچه سریع‌تر قیمت سرویس اینترنت خود هستند.
     
    این در حالی است که احمدرضا نخجوانی عنوان کرده است تا زمانیکه مصوبه رگولاتوری درباره تغییر قیمت‌ها به شرکت‌های اینترنتی ابلاغ نشود، شرکت‌ها نمی‌توانند در این زمینه دست به تغییراتی بزنند.
     
    این فعال بازار اینترنتی با اشاره به اینکه تغییر قیمت اینترنت برای کاربران نیاز به سپری کردن مراحل مشخصی دارد، گفت: هر مصوبه‌ای که از سوی رگولاتوری به ما ابلاغ شود، موظف هستیم آن را به سرعت اجرا کنیم؛ بنابراین در این زمینه نه تنها مصوبه‌ای ابلاغ نشده که حتی ما به عنوان یک فعال در این بازار، از کلیات و اعداد و ارقام اشاره شده در این مصوبه نیز بی‌خبریم.
     
    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شرکت‌های اینترنتی 70 درصد درآمد خود را به شرکت مخابرات و شرکت ارتباطات زیرساخت پرداخت می‌کنند، عنوان کرد: نزدیک به دو سال و نیم پیش، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصمیم به کاهش قیمت اینترنت برای کاربران نهایی گرفت و در این زمینه نیز مصوبه 181 تصویب شد. در آن زمان بی‌درنگ بعد از ابلاغ این مصوبه ما تخفیف‌های مورد نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را برای کاربران نهایی لحاظ کردیم.
     
    او افزود: با این حال با گذشت دو سال و نیم از ابلاغ این مصوبه و بر خلاف قول صریح دوستان، نتوانسته‌ایم تخفیف در بخش پهنای باند و خدمات شبکه انتقال از شرکت‌های ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران دریافت کنیم.
     
    نخجوانی با اعلام اینکه برای جلوگیری از تکرار این تجربه درباره مصوبه جدید باید همه بازیگران حوزه اینترنت از رگولاتوری گرفته تا شرکت‌ها ارتباطات زیرساخت و مخابرات ایران به بندهای مصوبه جدید احترام بگذارند، تاکید کرد: رگولاتوری پیش از ابلاغ مصوبه درباره کاهش قیمت اینترنت باید به صورت شفاف، ابهام‌های مختلف درباره کاهش قیمت خدمات از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت و مخابرات را برطرف کند تا در نهایت کاربران نهایی نیز به شکل واقعی کاهش قیمت سرویس خود را دریافت کنند.
     
    مدیرعامل شرکت شاتل در ادامه با انتقاد از برخی خبررسانی‌ها، تصریح کرد: نمی‌توان به واسطه چند مصاحبه درباره کاهش قیمت اینترنت کاربران نهایی، شرکت‌های فعال در این زمینه را محکوم به کم کاری کرد. 
     
    وی با اشاره به بازار اینترنت ایران گفت که بازار اینترنت کشور آنقدر پر رقابت است که حتی اگر سازمان‌های بالاسری هم ما را ملزم به کاهش قیمت نکنند، ما در صورت دریافت کاهش قیمت‌ سرویس‌های مورد نظر خود از سوی شرکت‌های مخابرات ایران و ارتباطات زیرساخت، برای به دست گرفتن بازار اقدام به کاهش قیمت سرویس اینترنت خود به کاربران نهایی می‌کنیم.


    لینک منبع و پست :مدیر عامل یک شرکت اینترنتی: مردم فعلا منتظر ارزان شدن اینترنت نباشند/ مصوبه‌ای ابلاغ نشده
    http://www.ictna.ir/id/078121/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    سرپرست معاونت نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: مشترکان سرویس‌های ADSL و WiMAX با مراجعه به پنل کاربری خود در پایگاه اینترنتی اپراتور طرف قرارداد،جزئیات سرویس خریداری شده شامل مبالغ پرداختی به اپراتور، مدت اتصال، حجم مصرفی را مشاهده کنند.
     
    حسین فلاح جوشقانی با اشاره به این موضوع گفت: شرکت‌های ارائه‌کننده این خدمات موظف هستند ضمن اطلاع‌رسانی شفاف تعرفه و نحوه ارائه خدمات خود به مشتریان، امکان مشاهده تمامی اطلاعات مربوط به سرویس فروخته شده را در پنل کاربری هر مشترک فراهم کنند.
     
    وی با اشاره به اینکه بررسی و کنترل اطلاعات و جزئیات سرویس دریافتی در پنل کاربری توسط هر مشترک، افزایش شناخت از سرویس خریداری شده را به همراه دارد، تصریح کرد: مشترکان درصورت مشاهده مغایرت در سرویس خریداری شده با اطلاعات موجود در این بخش (سرعت و حجم تعریف شده، هزینه‌های پرداخت شده و ...) می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.195.ir یا تماس با شماره تلفن 195 شکایت خود را ثبت و پیگیری کنند.


    لینک منبع و پست :مشترکان اینترنت پرسرعت ۱۹۵ را بشناسند
    http://www.ictna.ir/id/078122/

  • نظرات() 
  • چهارشنبه 9 تیر 1395

    در پی اجرایی شدن برجام دامنه های اینترنتی بسیاری به نام برندهای مطرح دنیا در ایران به ثبت رسیده اند؛ دامنه هایی مثل ایرباس، شل و ریبن که هیچ ارتباطی با این شرکت های بین المللی ندارند.
     
    بر اساس تحقیق جدیدی که توسط ورلد تریدمارک ریویو انجام شده، اسامی دامنه های اینترنتی مشابه نام بسیاری از برندهای تجاری دنیا در ایران با پسوند دات آی آر توسط اشخاصی که ارتباطی با این شرکت های بین المللی ندارند به ثبت رسیده است.
     
    ایران دومین اقتصاد بزرگ خاورمیانه و شمال آفریقا پس از عربستان است و با  جمعیتی بیش از 77 میلیون نفری بازاری جذاب برای برندهای بزرگ و پرسود محسوب می شود. با لغو تحریم های غرب، همانگونه که پیش بینی می شد، بسیاری از برندهای معروف غربی این کشور را به مثابه یک فرصت مناسب برای سرمایه گذاری دیده اند. اما نتایج تحقیق موسسه ورلد تریدمارک ریویو نشان می دهد که 80 درصد از برندهای مطرح مطالعه شده، با ثبت یک دامنه اینترنتی دات آی آر مشابه نامشان در ایران مواجه شده اند.
     
    ثبت این دامنه ها توسط افرادی انجام شده که ظاهرا هیچ ارتباطی با این شرکت ها ندارند. تنها 18 درصد از دامنه های مذکور توسط نمایندگان قانونی این شرکت ها به ثبت رسیده اند. این پدیده می تواند چالشی برای برنامه ریزی شرکت ها جهت ورود به بازار ایران باشد و تایید می کند که بسیاری از این شرکت ها برای حفاظت از دامنه مرتبط با نام خود با یک دعوای حقوقی مواجه خواهند بود.
     
    برای مثال، دامنه ایرباس دات آی آر متعلق به سایتی است که ادعا می کند ایر باس یک داستان علمی تخیلی است و این سایت هیچ ارتباطی با شرکت هواپیماسازی ایرباس ندارد. برخی دیگر از سایت های اینچنینی، از جمله سایت ریبن دات آی آر ظاهرا برای  فروش عینک های قلابی با نام تجاری ریبن به کار گرفته شده است.
     
    دامنه دیگر، شل دات آی آر است که گردانندگان آن در سایت خود نوشته اند، شرکت رویال داچ شل قبلا تلاش کرده این دامنه را از آنها بگیرد، اما موفق به این کار نشده است.


    لینک منبع و پست :ثبت قارچ‌گونه دامنه های اینترنتی با نام برندهای مطرح دنیا در ایران
    http://www.ictna.ir/id/078123/

  • نظرات() 
    • تعداد صفحات :2
    • 1  
    • 2  

    آخرین پست ها


    نویسندگان



    آمار وبلاگ

    • کل بازدید :
    • بازدید امروز :
    • بازدید دیروز :
    • بازدید این ماه :
    • بازدید ماه قبل :
    • تعداد نویسندگان :
    • تعداد کل پست ها :
    • آخرین بازدید :
    • آخرین بروز رسانی :

    اَبر برچسبها